top of page

Kompaniyangizni kiber tahdidlardan himoya qilish uchun bir nechta maslahatlar

Kirish


Agar siz biznes bilan shug'ullanayotgan bo'lsangiz, ehtimol sizning kompaniyangiz xakerlar tomonidan nishonga olingan. Darhaqiqat, tadqiqotlar shuni ko'rsatadiki, bugungi kunda barcha hujumlarning yarmidan ko'pi oson pul yoki qimmatli ma'lumot qidirayotgan kiberjinoyatchilar tomonidan amalga oshiriladi. Ammo yaxshi xabar shundaki, agar siz nimaga e'tibor berish kerakligini va eng yomoniga qanday tayyorlanishni bilsangiz, bu hujumlardan himoyalanishning ko'plab usullari mavjud. Qanday qilib xavfsiz bo'lish haqida bizning ko'rsatmamiz:


O'z biznesingizni tushuning - sizni nima o'ziga xos qiladi?


Eng yaxshi xavfsizlik rejasini yaratish uchun birinchi qadam biznesingizni tushunishdir. Bu juda qiyin bo'lishi mumkin, ayniqsa sizda rasmiy IT bo'limi bo'lmasa. Sizning kompaniyangiz uchun eng yaxshi xavfsizlik rejasini yaratishingiz uchun nima o'ziga xos va himoyasiz ekanligini aniqlash muhimdir.


Misol uchun, agar kompaniyangizni boshqalardan ajratib turadigan narsalardan biri uning joylashgan joyi bo'lsa (bu holda, ehtimol u faol vulqon tepasida bo'lgani uchun), siz vulqonologiyaga ixtisoslashgan odamni yollash haqida o'ylashingiz kerak. Bu potentsialni baholashga yordam beradi. lava oqimi yoki boshqa tabiiy ofatlar (zilzilalar kabi) tahdidlari. Agar birinchi qarashda bunday mutaxassislar bo'lmasa, ichkaridan so'rang: kimdir vulqonlar haqida biror narsa biladimi? Bu yerda zilzila haqidagi xabarlarni qanchalik tez-tez eshitamiz? Keyingi safar shunga o'xshash narsa sodir bo'lganda qanday choralar ko'rishimiz kerak (agar shunday bo'lsa)? Bu savollar sizga tabiiy ofatlardan qanday qilib eng yaxshi himoyalanishni tushunishga yordam beradi va shu bilan birga mijozlarga imkon qadar xizmatlardan foydalanish imkoniyatini beradi.


Siz duch keladigan tahdidlarni aniq tushunib oling.


Nima xavf ostida ekanligi haqida aniq tasavvurga ega bo'lganingizdan so'ng, o'zingizni va biznesingizni himoya qilishga jiddiy kirishish vaqti keldi.


Avvalo: tashqaridan ham, ichkaridan ham keladigan tahdidlarni tushuning. Agar sizning tashkilotingiz kiberjinoyatchilar uchun jozibador maqsad bo'lsa, chunki u qimmatli ma'lumotlarga yoki intellektual mulkka (IP) ega bo'lsa, u holda ular siz qo'ygan xavfsizlik choralaridan qat'iy nazar radaringizda bo'ladi va ularni chetlab o'tish yo'llarini topadi. Bu nafaqat qanday hujumlar sodir bo'lishi mumkinligini, balki ushbu hujumlar kompaniyangiz va uning jarayonlariga qanday ta'sir qilishi mumkinligini ham bilishni anglatadi.


Keyingi qadam: Infratuzilmangizning har bir qismi qanchalik zaif ekanligini ichki nazorat (masalan, siyosat) va tashqi omillar, masalan, ommaviy bulut provayderlari yoki moliyaviy yoki maʼlumotlar/profil mijozlari kabi maxfiy maʼlumotlarga kirish huquqiga ega uchinchi tomonlarni hisobga olgan holda baholang.


Sizning kompaniyangizga qilingan hujumning narxi?


Narx haqida o'ylaganingizda, bu xavfga arziydimi, degan savol tug'ilishi mumkin. Javob ha, lekin tashkilot o'z yondashuvida faol bo'lishi kerak bo'lgan ko'plab sabablar ham bor.


Kiberhujumlarning narxi:

  • Ma'lumotlarning yo'qolishi (va potentsial daromad yo'qolishi)

  • Sizning kompaniyangizga endi ishonmaydigan va xakerlar yoki boshqa tajovuzkorlar tomonidan buzilganidan keyin siz bilan boshqa ish qilmaslikka qaror qilgan mijozlarni yo'qotish.

  • Twitter yoki Facebook kabi ijtimoiy tarmoqlarda salbiy reklama va jamoatchilik tomonidan qoralanishi tufayli obro'siga putur yetkazish.

Agar sizning mijozlaringiz buzilgan bo'lsa nima bo'ladi?



Agar sizning mijozlaringiz buzilgan bo'lsa, ular sizga va mahsulotlaringizga ishonchini yo'qotadilar. Ular g'azablanishlari, xijolat bo'lishlari yoki mahsulot yoki xizmatlaringizdan qayta foydalanishni rad etishlari mumkin. Mijozlar, agar ular shaxsiy hayoti buzilgan deb hisoblasa, sizdan zararni undirish uchun sudga murojaat qilishlari mumkin.


Agar kiberhujumlar kompaniya obro‘siga jiddiy zarar yetkazadigan darajada tez-tez sodir bo‘ladigan bo‘lsa, bu uning yangi biznesni jalb qilish qobiliyatiga ham ta’sir qilishi mumkin: potentsial mijozlar kiberhujumlar tufayli obro‘siga putur yetkazgan kompaniya bilan biznes yuritishdan oldin ikki marta o‘ylab ko‘rishadi!



Biznesingiz kelajagiga xavfsizlik auditini yarating.


Kiberxavfsizlik auditi sizning biznesingiz tahdidlardan himoyalanganligiga ishonch hosil qilishning eng yaxshi usullaridan biridir. Ular tizimingizdagi zaifliklarni aniqlashga yordam beradi va ular tuzatilganligiga ishonch hosil qiladi, biroq boshqa afzalliklar ham mavjud.



Agar sizda kiberxavfsizlik tekshiruvi o'tkazilsa, tashkilotingizning barcha darajadagi xodimlariga (bosh direktordan boshlab) mijozlar xavfsizligini ta'minlash uchun nima kerakligini va nima uchun kimdir bunga g'amxo'rlik qilish kerakligini tushunish osonroq bo'ladi. Bu har bir kishining raqamli hayotida mas'uliyatli bo'lishiga yordam beradi, chunki ular kredit karta raqamlari yoki parollar kabi nozik ma'lumotlar bilan ishlashda o'z harakatlari qanchalik muhimligini bilishadi.




Sizdan oldin hujumga uchraganlardan o'rganish orqali kiberhujumlarni yumshata olasiz.


Sizdan oldin hujumga uchraganlardan o'rganish orqali kiberhujumlarni yumshata olasiz.


Sizdan oldin hujumga uchragan boshqalardan o'rganish muhimdir. Siz o'zingiz yoki tashkilotingiz bilan xuddi shunday bo'lishining oldini olishingiz mumkin, bu haqda o'qing va/yoki ularning tajribasini o'zingizning hujumni oldini olish va tiklash rejalaringizga kiriting.


Xulosa


Kiberhujumlar muqarrar. Biroq, hujum sodir bo'lishidan oldin uni qanday yumshatish kerakligini bilish sizga bir qadam oldinda turishga va biznesingizni to'xtab qolish xavfidan himoya qilishga yordam beradi.

3 views
bottom of page